با سلام و عرض ادب

دختری ۲۷ ساله و شاغل هستم. تقریبا یک ماهی هستش که یکی از اساتیدم بنده رو به آقایی معرفی کردند. البته این معرفی در ابتدای امر برای یک سری مباحث علمی و سوال و جواب و این داستان‌ها بود و به صورت ارتباط تلفنی و چت؛ چون محل سکونتمون در دو استان مختلف هستش و هنوز همدیگه رو حضوری ملاقات نکردیم. اما بعد از یکی دو هفته ایشون به من ابراز علاقه کردند و درخواست ازدواج دادند، اما من جواب سربالا دادم و مستقیم چیزی نگفتم فعلا.

اینم بگم که استادم که خانوم هستن عکس بنده رو دارند و گفتن که ایشون کلی بهشون اصرار کردن و گفتن که قصدشون ازدواجه و در نهایت استاد عکس من رو بهشون نشون دادند. و بعد از این ماجرا بود که ازم خواستگاری کردند. البته یه مشکل بزرگ هست و اونم کار ایشونه، که گفتن هنوز کاری ندارن و چند تا مصاحبه‌ی شغلی انجام دادند که منتظر جوابند و میگن که اگه قبول بشن اقدام به خواستگاری می‌کنند، می‌خواستن قبلش نظر کلی من رو بدونن.

  من از وقتی فهمیدم نگاه ایشون نسبت به من تغییر کرده و دیگه فقط بحثای علمی و این حرفا نیست، ارتباطم رو باهاشون کمرنگ کردم چون اصلا اهل ارتباط با جنس مخالف نیستم، ولی ایشون دائما پیام میدن و به بهانه‌های مختلف سر حرف رو باز می‌کنن. یه مشکل دیگه هم که هست اینه که ایشون یک سال از من کوچیکتره. البته به گفته‌ی خود استادم به شدت پسر خوب و مومن و معتقدی هستش و واقعا قصدش ازدواجه اما فعلا شرایطش مهیا نیست و در عین حال نمی‌خواد منم از دست بده. اما من از اونجایی که به شدت آدم احساساتی هستم، از ادامه‌ی این رابطه و وابسته شدن یه جورایی واهمه دارم. ضمن اینکه همین الان هم ازش خوشم اومده و اخلاق و منش و علم و حتی ظاهر و چهره‌ی این آدم به دلم نشسته. 

حالا سوالات من اینه:

آیا ادامه‌ی این رابطه به همین شکل تا زمانی که تکلیف کارشون مشخص میشه، درسته؟با توجه به اینکه من هنوز به خونوادم چیزی نگفتم و خواستگارهای دیگه‌ای هم دارم. آیا منتظر موندن من برای اینکه ایشون کاری پیدا کنند، کار درستیه؟

آیا یک سال بزرگتر بودن من مشکلی ایجاد نمی‌کنه؛ البته از نظر ظاهری ایشون خیلی بزرگتر از سنشون به نظر می‌رسند و منم کوچیکتر ازشون به نظر می‌رسم. از نظر شخصیتی هم ظاهرا و با توجه به شناختی که تو این مدت پیدا کردم، آدم پخته و عاقلی به نظر می‌رسند. 

دیگه اینکه مدرک من کارشناسی ارشده و ایشون کارشناسی. این مساله مشکلی ایجاد نمی‌کنه؟ اما خب به شدت اهل مطالعه هستن و سواد و اطلاعاتشون در زمینه‌ی خاص خودشون خیلی خوبه که اصلا باعث شد استاد ایشون رو بهم معرفی کنند که به جواب یه سری سوالاتم برسم. 

نکته‌ی دیگه همشهری نبودن هستش؛ که البته هم‌زبون هستیم و فرهنگ‌هامون خیلی بهم نزدیکه. 

من به خاطر اینکه هیچ وقت تجربه‌ی روابط دوستی با جنس مخالف رو نداشتم، واقعا تشخیص اینکه ایشون در ابراز علاقه صادقند یا خیر و هدفشون واقعا چیه، برام خیلی مشکله.

ممنون میشم راهنماییم بفرمایید. 

متشکرم.

 

 

 

 ,افزایش خواستگار , خواب خواستگار ,  , خواستگار خوب , دعا برای خواستگار , سوالات خواستگار , نشانه های خواستگار خوب , چگونه خواستگار زیاد داشته باشیم