سلام

در بین همکارانم هستند مادرانی که یکی از دغدغه های اصلی شون اینه که بچه م رو کجا بذارم ؟ چون بچه هاشون در مهد کودک موندگار نمیشن . بچه شون یه روز خونه ی مادربزرگه ، یه روز خونه خاله ، یه روز ... . تصور این که بچه قراره با چند سلیقه و در چند محیط تربیت بشه به اندازه ی کافی دردناک هست .
والدین یکی از کاربران این طور استدلال کردند که :
" کدوم پسریه که قدر اینا رو بدونه و الان همه پسرا ظاهر بینن و هم خودشون دنبال شهرت و جایگاهن هم دنبال کسین که موقعیت اجتماعی بالا داشته باشه "
با کمال احترام ، همه پسران این شکلی نیستند . هستند پسرانی که معتقد هستند با توجه به درآمدی که دارند ، نیازی به کار کردن خانم شون نیست و ترجیح میدن همسرشون خانه دار باشه . اما تضمینی نیست که چنین پسرانی به خواستگاری شما بیان .


با این وجود ، از نظر بنده بهترین سبک زندگی اینه که مرد کسب درآمد کنه و زن مدیریت خونه رو به عهده بگیره . این روش بیشتر با ذات مرد و زن همخوانی داره و چون فشار روحی و جسمی کمتری به زن وارد میشه ، بهتر می تونه زنانگی بکنه .
گاهی بعد از پایان ساعت کاری از همکاران خانم میشنوم که ، باید برم ناهار درست کنم !!! نگید که شب قبل میشه ناهار رو آماده کرد ، چون شب قبل یا باید مطالعه بکنن ، تکلیف یا نمونه سوال طراحی کنن ، یا تکالیف انجام شده رو بررسی کنن یا ... !
با این حرف ها نمی خوام در مورد اشتغال خانم ها بد گویی کرده باشم ، بلکه دارم شرایط موجود رو شرح میدم .
خدمت کسانی که احتمالا میگن زن نباید در خونه زندانی باشه ، باید عرض کنم بله ، ولی چه بهتر که این زندانی نبودن همراه با فعالیت هایی باشه که فرصت زنانگی از زن گرفته نشه . اگه می خواید بحث اجتماعی شدن زن رو مطرح کنید ، زن می تونه با شرکت در کلاس ها ، رفتن به باشگاه و ... در اجتماع حضور داشته باشه .

 

 

 

  اشتغال زنان مقاله,   انشا در مورد شغل خانه داری,      اهمیت اشتغال زنان,    تحقیق در مورد شغل خانه داری ,   خانه داری شغل نیست,    شغل خانه داری چیست,     مقاله در مورد زنان خانه دار